In functie de anotimp, alimentatia noastra trebuie sa se schimbe deoarece fiecare anotimp vine cu fructele si legumele specifice care ajuta organismul cu ceea ce are nevoie. Iarna, organismul nostru are nevoie de o alimentatie adecvata pentru a putea mentine corpul la o temperatura normala si constanta.

Aceste fructe, legume, carne, lactate au rol crescut in mentinerea sanatatii si protejarii organismului de multitudinea de virusuri care sunt in aceasta perioada in atmosfera.

Desi poate ca pe multi nu ne-ar deranja o raceala banala, exista foarte multe locuri de munca ce necesita un aspect fizic impecabil, precum meseria de model, si in perioada aceasta aglomerata, plina cu sesiuni de shopping si vacante, nimeni nu doreste un venit redus.

Specialistii in domeniul nutritiei, dar si medicii recomanda anumite alimente de sezon care ajuta atat la mentinerea unui sistem imunitar rezistent, cat si la un aspect fizic de invidiat, precum cel al modelelor. Totodata, acestia ridica un semnal de alarma si asupra anumitor alimente care nu ar trebui consumate in aceasta perioada din varii motive.

Ce alimente consumam iarna?
Specialistii explica faptul ca, pe timp de iarna, din cauza frigului si a intunericului, oamenii, involuntar, sunt predispusi sa consume o cantitate mult mai mare de alimente consistente, cu un continut caloric ridicat.

Ca urmare a numarului mic de ore cu lumina, stocurile de serotonina din organism scad, si de aici dorinta organismului de a primi cat mai multi carbohidrati. De foarte multe ori, oamenii consuma multi carbohidrati goi, carbohidrati regasiti in fast-food, cartofi prajiti, dulciuri, care nu aduc niciun aport nutritional, ci doar predispune organismul la diverse boli cardiace, la obezitate, etc. Astfel, foarte multi oameni iau serios in greutate in perioada rece si nu se hranesc corespunzator.

Pentru ca organismul si greutate corporala sa fie in limite normale, este de preferat ca in aceasta perioada consumul de alimente sa fie directionat catre 40 % carbohidrati, 30 % proteine si 30% grasimi.

Pentru a putea atinge aceste cote este necesar consumul urmatoarelor tipuri de alimente:

Legume – in timpul acestui sezon, este recomandat sa consumam cartof, dovleac, pastarnac si telina – sursa de calciu si fier- , varza – intareste peretii celulelor create si a ADN-ului-, sfecla – intareste sistemul osos si nervos- , ridichii negre – sursa de vitamine, minerale si nutrienti-, mazare, naut, linte, soia – surse importante de fibre.

Fructe- in acest sezon, este de preferat consumul de fructe care au un continut ridicat de vitamina C , iar aceasta se regaseste in mare parte in citrice, patrunjel, spanac.

Cereale integrale – consumul regulat de cereale integrale reprezinta o sursa sanatoasa de fibre: orez, paste fainoase integrale

Lactate – acestea asigura o sursa importanta de bacterii benefice pentru stomac si organism, dar si de calciu. Afla mai multe despre obiceiurile alimentare ale modelelor de pe acest site.