Specialistii trag un semnal de alarma: Fenomenul Burnout ia amploarea si in Romania

Beneficiile pentru sanatatea mintala a angajatilor au devenit din ce in ce mai importante, ba chiar printre cele mai cautate avantaje pe care o companie le poate oferi. Deoarece cultura moderna a muncii este foarte rapida si solicitanta, este nevoie de timp pentru minte, corp si spirit. Lipsa timpului personal poate duce cu usurinta la aparitia burnout-ului, un fenomen de oboseala continua a angajatilor care ia amploare si in tara noastra. Organizatia Mondiala a Sanatatii l-a numit fenomen ocupational si se estimeaza ca afecteaza milioane de angajati, indiferent de varsta.

,,Punem accent pe binele echipei noastre. Fie ca vorbim de viata profesionala sau personala, este extrem de important sa gasim un echilibru, sa ne simtim bine si sa avem energie pentru a ne putea prezenta la munca la programul stabilit. Desi modelele online se numara printre cele mai relaxate angajate, nu trecem cu vederea sanatatea lor mintala. Le incurajam sa mearga la sedinte cu terapeuti specializati si trainerii sunt instruiti sa fie foarte atenti la simptomele de burnout.” a declarat Laura, reprezentanta a unui studio profesional din Bucuresti.

Nu este de mirare ca angajatii cauta angajatori care sa le sprijine sanatatea mintala. Burnout-ul provoaca scaderea productivitatii si a moralului. Din pacate, nu toate companiile au recunoscut aceasta responsabilitate precum au facut-o deja studiourile de modele online.

Ce este burnout-ul?

Burnout-ul este rezultatul mai multor factori, dar cel mai important poate fi lipsa de comunicare si intelegere intre colegi si leadership in ceea ce priveste asteptarile. Munca grea si daruirea sunt necesare in orice loc de munca, dar fara granite si sprijin corespunzator, dorinta de a reusi poate consuma viata lucratorilor.

Ce pot face angajatii?

Specialistii recomanda stabilirea unor limite, sau mai exact stabilirea asteptarilor rezonabile si a intervalelor acceptabile de comunicare. Desigur, mai usor de spus decat de facut, dar exista cateva modalitati prin care puteti aduce mai mult echilibru in viata de munca, chiar daca angajatorul nu pare sa ajute.

In primul rand, comunicati cu echipa si managerul atunci cand sunteti disponibili. Anuntati ca va veti face disponibili pentru situatii de urgenta, dar aveti nevoie de disponibilitate definita pentru lucrurile de zi cu zi pentru a functiona cat mai bine.

In al doilea rand, asigurati-va ca nu aveti un calendar incarcat. De asemenea, este important sa aliniati calendarul personal cu calendarul dumneavoastra de munca, astfel incat sa stiti ce aveti de facut in fiecare zi. Daca nu este notat, se pot uita foarte usor evenimente importante.

Specialistii au ajuns la concluzia ca fiecare companie trebuie sa ia masuri active pentru a favoriza bunastarea angajatilor. Exista o multime de moduri de a face acest lucru precum timp de meditatie, pauze de somn, coaching, oportunitati pentru cresterea personala, directori care dau exemple bune si multe altele. Intre timp, angajatii trebuie sa aiba foarte mare grija sa nu se

Articole similare

Începe să tastezi termenul de căutare mai sus și apasă Enter pentru a căuta. Apasă ESC pentru a anula.

Înapoi sus