Unele companii sunt deosebit de ravnite de catre tinerii cautatori de locuri de munca pentru recompensele financiare si oportunitatile de crestere. Totusi, aceste companii pot fi adesea tipurile de companii care trateaza interviurile ca teste.

Multe dintre aceste companii masoara nu numai cat de bine raspund candidatii la intrebarile lor de testare, ci si cat de bine se ridica un candidat la presiunea momentului.

Candidatii care participa la astfel de interviuri ajung sa isi internalizeze valorile si gandurile proprii. Ei s-au obisnuit cu modul dur de lucru si pe masura ce cresc prin randurile companiei, se concentreaza pe rezultate, in timp ce se ocupa foarte putin de relatii.

Conform statisticilor recente, foarte putine industrii trateaza interviurile drept discutii, in care toti participantii sa isi expuna propriile ganduri si idealuri, fara a se simti presiunea unui test.

Statistici ingrijoratoare: 43% dintre companii trateaza interviurie precum o serie de teste

,,Interviurile la noi nici nu se pot numi interviuri. Suntem profesionisti in tot ceea ce facem, dar nu uitam de atitudinea primitoare si prietenoasa. Orice discutie in studio, indiferent de gravitatea sbiectului, se trateaza cu calm si se caracterizeaza precum o discutie intre prieteni. Deseori am primit feedback de la modelele noastre ca au fost impresionate de felul degajat si relaxat in care a decurs interviul. Pentru noi acest lucru reprezinta normalitate.” a declarat Simina, reprezentanta unui studio de modele profesionale din capitala.

Industria modelelor online este foarte prospera, reprezentand cea mai bine platita cariera din Romania. Ultimii ani au demonstrat faptul ca profesionalismul de care studiourile dau dovada nu trece neobservat, iar marile evenimente de premiere ale industriei dedicate adultilor au oferit intotdeauna studiourilor romanesti distinctii importante.

Ce pronosticuri realizeaza specialistii?

Specialistii in analiza comportamentala a noilor angajati preconizeaza faptul ca daca marile companii nu isi schimba strategia de interviu, majoritatea noilor candidati vor veni slab pregatiti sau vor trata cu superficialitate prima discutie.

Deoarece majoritatea viitorilor angajati ies de pe bancile scolii, acestia sunt obisnuiti ca pentru a obtine ceva trebuie sa treaca un test. Intrarea pe piata muncii si construirea unei cariere nu reprezinta doar efectuarea unor teste si trecerea acestora. Intreg procesul este mult mai complex si se construieste in timp prin exercitiu, invatare si confruntarea in mod direct cu problemele industriei.

Un fenomen care a luat amploare in ultimii ani, anunta specialistii, este reprezentat de memorarea raspunsurilor ideale. Persoanele care urmeaza sa participle la primul lor interviu, aleg sa memoreze raspunsurile la cele mai intalnite intrebari. In acest fel, personalitatea si felul lor specific de gandire nu mai este pus in valoare, iar procesul de recrutare este ingreunat. Acest lucru se poate rezolva usor prin modificarea sau chiar eliminarea intrebarilor standard, repetitive si care (din punct de vedere stintiific) nu aduc rezultatele dorite.